๐ŸŒŸ From the Diary of Anne Frank

✍️ Author: Anne Frank


๐Ÿ“– Summary in English

Anne Frank, a 13-year-old Jewish girl, started writing her diary in 1942 when she and her family were hiding from the Nazis. In this extract, she talks about her experiences at school. She was very talkative, which often irritated her teachers.

One of her teachers, Mr. Keesing, punished her several times for talking too much in class. First, he gave her extra homework – to write an essay on “A Chatterbox”. Anne wrote it humorously, saying that talking was a habit she inherited from her mother and also a sign of a good student.

When she continued talking, he asked her to write essays like “An Incorrigible Chatterbox” and finally “Quack, Quack, Quack, said Mistress Chatterbox” in the form of a poem. Anne cleverly wrote it, making fun of a father duck who scolds his ducklings for quacking too much.

Mr. Keesing enjoyed her creativity and never scolded her again.

๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ณ เคธाเคฐांเคถ (เคนिंเคฆी เคฎें)

เคเคจ เคซ्เคฐैंเค• เคเค• 13 เคตเคฐ्เคทीเคฏ เคฏเคนूเคฆी เคฒเคก़เค•ी เคฅी เคœिเคธเคจे 1942 เคฎें เคกाเคฏเคฐी เคฒिเค–เคจा เคถुเคฐू เค•िเคฏा, เคœเคฌ เค‰เคธเค•ा เคชเคฐिเคตाเคฐ เคจाเคœ़िเคฏों เคธे เค›िเคชा เคนुเค† เคฅा। เค‡เคธ เค…ंเคถ เคฎें เคตเคน เค…เคชเคจे เคธ्เค•ूเคฒ เค•े เค…เคจुเคญเคต เคฌเคคाเคคी เคนै। เคตเคน เคฌเคนुเคค เคฌाเคคूเคจी เคฅी เคœिเคธเคธे เค‰เคธเค•े เคถिเค•्เคทเค• เคชเคฐेเคถाเคจ เคฐเคนเคคे เคฅे।

เค‰เคธเค•े เคถिเค•्เคทเค• เคฎिเคธ्เคŸเคฐ เค•ीเคธिंเค— เคจे เค‰เคธे เค•เคˆ เคฌाเคฐ เคฆंเคกिเคค เค•िเคฏा। เคธเคฌเคธे เคชเคนเคฒे เค‰เคจ्เคนोंเคจे เค‰เคธे เค…เคคिเคฐिเค•्เคค เค—ृเคนเค•ाเคฐ्เคฏ เคฆिเคฏा – “A Chatterbox” เคตिเคทเคฏ เคชเคฐ เคจिเคฌंเคง। เคเคจ เคจे เคฎเคœाเค•िเคฏा เค…ंเคฆाเคœ़ เคฎें เคฒिเค–ा เค•ि เคฌाเคค เค•เคฐเคจा เค‰เคธเค•ी เคฎाँ เคธे เคฎिเคฒी เค†เคฆเคค เคนै เค”เคฐ เคฏเคน เคเค• เค…เคš्เค›े เคตिเคฆ्เคฏाเคฐ्เคฅी เค•ा เค—ुเคฃ เคนै।

เคœเคฌ เคตเคน เคซिเคฐ เคญी เคฌाเคค เค•เคฐเคคी เคฐเคนी, เคคो เค‰เคจ्เคนोंเคจे เค‰เคธे “An Incorrigible Chatterbox” เค”เคฐ เค…ंเคค เคฎें “Quack, Quack, Quack, said Mistress Chatterbox” เคตिเคทเคฏ เคฆिเค। เค‡เคธ เคชเคฐ เคเคจ เคจे เคเค• เค•เคตिเคคा เคฒिเค–ी เคœिเคธเคฎें เค‰เคธเคจे เคฌเคคเค–ों เค•ा เคฎเคœेเคฆाเคฐ เค‰เคฆाเคนเคฐเคฃ เคฆिเคฏा।

เคฎिเคธ्เคŸเคฐ เค•ीเคธिंเค— เค‰เคธเค•ी เคฐเคšเคจाเคค्เคฎเค•เคคा เคธे เค–ुเคถ เคนो เค—เค เค”เคฐ เคซिเคฐ เค•เคญी เค‰เคธे เคกांเคŸा เคจเคนीं।

๐Ÿ‘‰ Message of the Chapter

  • Honesty and creativity can change people’s attitude towards us.
  • Teachers and students share a bond that can be improved with understanding.
  • Anne’s diary reflects innocence, humor, and hope even in difficult times.

Popular posts from this blog